diumenge, 5 d’abril del 2009

PASTIS DE POMA ENGRUNAT

És un dels que mes ens agraden a casa. Quan el vaig veure en un blog ja em va semblar obligatori fer-lo. Al llegir-me la recepta encara mes, al preparar-lo encara mes i un cop a dins del forn i poder començar a sentir-ne la olor encara mes. Tastar-lo ja va ser caure'ns les llàgrimes d'emoció ;P


Pastís de Poma Engrunat

Ingredients:
·300 gr farina
·2 culleradetes de llevat Royal
·140 gr mantega
·1 ou
·100 gr + 25 gr de sucre
·1 culleradeta vainilla en pols (1/2 + 1/2)
·2 pomes
·100 gr de nous (jo ametlla laminada)
·50 gr panses Corint
· pessic de sal
· sucre glas per decorar

Preparació:
Pre-escalfar el forn nomes amb l'escalfor de baix a 200ºC.
En un bol hi posem la farina en forma de volcà amb el llevat, la mantega a temperatura ambient, els 100 gr de sucre, el pessic de sal, la vainilla i l'ou. Comencem a barrejar-ho amb l'ajuda d'una forquilla i quan estigui lligadet ens hi posem amb les mans. Ha de quedar consistent.
Preparem un motlle 20/22 cm i posem com a base 3/4 de la massa.
Hi ratllem una poma a sobre, despres hi posem la meitat dels 25 gr de sucre, una mica de vainilla en pols, la meitat dels fruits secs i totes les panses.
A sobre i ratllem l'altra poma, i despres hi posem la meitat del sucre que haviem reservat, una mica de vainilla en pols i la resta de fruits secs.
Amb la quarta part de massa que hem deixat abans cobrirem el pastis fent unes boletes irregulars que seran les ''engrunes''. Intentant que quedi força ben cobert.

Courem el pastís al forn a 200ºC durant 50 min aprox. Estara llest quan, al punxar-lo, l'estri surti net.
Un cop fred i desemmotllat, el cobrim amb sucre glas.


FONT: la cuina de casa

1 comentari:

  1. Hola Marta,

    T'he conegut a partir dels enllaços que té el Manel en el seu bloc. Ara mateix m'he passejat pel teu i veig unes postres delicioses!. Jo també vaig fer aquest pastís de poma engrunat i també el vaig trobar boníssim!.

    Fins aviat

    ResponElimina