dijous, 2 d’abril del 2009

PASTIS DE PASTANAGA

Una companya de l'acadèmia em va recomanar el pastís de pastanaga, però no en sabia la recepta. De fet ja n'havia vist alguna, pero sempre la deixava a l'apartat de la carpeta ''mes endavant''. Doncs avui he vist pastanagues a la nevera i m'he decidit.

Pastís De Pastanaga

Ingredients
2 ous
145 ml. d'oli
200 gr. de sucre
1 culleradeta de sucre avainillat
125 gr. de farina
1 cdta de bicarbonat
1 cdta de llevat Royal
un punteta de sal
1 cdta de canyella en pols
165 gr. de pastanaga ratllada
un grapat de panses de Corint

Preparació:
Ratllem la pastanaga i reservem. Pre-escalfems el forn a 175º C.
Barrejem la farina amb el llevat, el bicarbonat, la sal i la canyella. Reservem.
En un bol batem els ous amb l'oli, el sucre i la vanilla. Ha de quedar ben lligat i una mica espumos. Hi afegim poc a poc la barreja de la farina i la pastanaga ratllada. Barrejem bé. Per últim hi posem les panses remenant una mica mes.
Ho aboquem en un motlle i ho posem al forn uns 3/4 d'hora a 175ºC. Fins que al punxar-lo l'estri en surti net.

El motlle que recomana el blocaire del bolg és un motlle 20x20, per aconsequir una mica d'alçada. Jo pensava que m'hi cabria tot en un motlle tipus plum-cake esfèric, pero he acabat omplint un altre motlle mes petit (en forma d'estrella)
. I sort perquè ha pujat més del que em pensava. Per ultim dir que la textura es molt esponjosa i suau, i que ens ha agradat mes del que creia...7/10 APROVAT!

FONT: i-recetas
A la recepta de l'enllaç hi posen una cobertura de formatge, molt encertada crec. A casa com que no els apasiona el formatge he decidit no posar-la. Sense també es bo, pero penso que es un bescuit per acompanyar-lo d'alguna crema o glaça.

2 comentaris:

  1. hola, marta!
    em fa molta gràcia ser el primer que deixa un comentari en aquest bloc acabat de néixer, i ho faig per felicitar-te per un doble motiu. primer, per aquesta iniciativa amb un títol tan clar i definidor, i segon perquè amb les receptes que has fet fins ara has complert amb escreix el propòsit que encapçala aquesta pàgina.
    i també vull agrair-te, és clar, que hagis posat el meu bloc a la llista dels que t'inspiren. no saps com n'és de gratificant, per a mi, i com ho serà per a tu quan, ben aviat, el teu bloc començarà a aparèixer a les llistes de blocs amics. espero que amb això també seré el primer.
    ànims i endavant!

    ResponElimina
  2. Hola marta, a partir del blog del Manel he arribat a tu. benvinguda al mon dels blocaires!!! a més m'agrada aquesta recepta de carrot cake, acabo de tornar de dublin i es de les poques coses bones que he tastat allí. Espero veure't per "casa meva" i a mi m'aniràs veient per aquí.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina