dimarts, 1 de setembre del 2009

DALKYS

De petita quan no em deixaven menjar Dalky de postre, m'enfadava. Quan en menjava disfrutava com una boja la part de la nata. La xocolata m'embafava, però pensava que si la deixava no em deixarien tornar a menjar-ne per no haver de llençar-ne la meitat, aixi que feia un esforç i cap a dins.
Vès per on em va fer moltissima gràcia trobar la recepta. Ja he dit que la xocolata m'embafa, aleshores per mi no es un postre per repetir molt sovint, no es tant bona com els Dalkys, Dalkys!! Però va quedar molt bé; si mes no, això dèien.
Això si, la propera vegada faré servir copes mes petites, aquest cop em vaig passar de mida i l'esforç el varem haver de fer tots.



Dalkys

Ingredients:
· 6 cullerades de cacau en pols
· 2 cullerades de Maizena o farina
· 3 cullerades de sucre
· 750 ml de llet
· 3 ous
· 4 fulles de gelatina (la recepta que vaig seguir no les portava, però em va semblar que no quedaria tant líquid.
· opcinal: una mica de sal i aroma de vainilla
· nata muntada.

Preparació:
Hidratem la gelatina. Posem 500 ml de la llet a escalfar amb el sucre, el cacau, la sal i la vainilla. Remenem i desfem la gelatina a la llet calenta.
Barrejem els 3 ous amb els 250 ml de llet que ens queden i amb la Maizena. Un cop ho tinguem ben homogeni ajuntem les dues mescles.
Si cal ho passem pel colador per evitar grumolls, o li donem un cop de ''túrimx''.
Ho presentem en copes, muntem la nata i acabem el postres, posant-la damunt la xocolata.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada