dissabte, 27 de novembre del 2010

COCS DE SAGÍ

Tenim uns parents a Gandesa i sempre, sempre, sempre que hi anem (o venen ells a Osona) ens regalen els dolços típics d'allà. Des de petita que els conec i, al no saber-ne el nom, els he batejat a la meva manera: magdalenes blanques, pastetes i pastetes de cabell d'angel.
Fa temps que vaig fer els de cabell d'àngel i ahir vaig trobar la recepta de les pastetes, així que sense pensar'm-ho dos cops els vaig fer al veure que tenia TOTS els ingredients. Son mmmmmolt fàcils de fer i el gust és força, força igual al que recordava. En vaig fer una fornada d'unes 20 unitats i aquest mateix matí n'he fet una
altra doblant les quantitats. És a dir que en menys de 12 hores he fet uns 3 cops la recepta.


Cocs de sagí:
Ingredients (per a unes 20 unitats) :
· 100 gr de sucre
· 1 rovell d'ou
· 100 gr de llard
· la pell d'una llimona
· 200 gr farina
· un raig de Moscatell
· 1 clara
· Sucre glas
Preparació:
Barrejem el sucre, el rovell, la ratlladura de la pell de la llimona i el llard i ho amassem (també hi vaig posar un polsim de sal per accenturar el gust). Afegim la farina i continuem amassant una estona. En el meu cas vaig veure que la massa quedava massa engrunada, així que hi vaig afegir un raig de Moscatell fins que em va semblar que quedava adient per estirar-la amb el corró i fer-ne les galetes. Un cop trobat el punt, doncs, posem una mica de farina sobre el marbre i estirem la massa amb el corró deixant un gruix de mig centímetre aproximadament i donem forma a les galetes amb motlles. Pre-escalfem el forn a 180º C i, mentrestant, pintem les galates amb la clara i hi posem una capa fina, fina de sucre glas (és millor fer-ho amb un tamissador). Enfornem fins que el volt quedi dauradet i ja està. Així de senzill.

5 comentaris:

  1. ei Marta, bentrobada de nou!
    Aquestes galetones fan molt bona pinta, i amb l'aroma del moscatell deuen ser molt bones...es poden fer sense llard? (no ho sé, però sempre m'ha fet engúnia...)

    ResponElimina
  2. gemmota! sense llard no son les típikes de la zona i la textura suposo k canviaria notablement si enlloc de llard s'hi posés mantega

    ResponElimina
  3. Marta, aquestes galetes tenen una pinta genial!! I en forma d'estrella són ideals per aquestes festes. :)
    Petons!

    ResponElimina
  4. Hola Marta, guapa tu

    em permís anoto la teva proposta tant bona, hummm

    mil petonets Susanna

    ResponElimina